Lehdistötiedote: ContrAl-menetelmä lisensioitiin ulkomaille

• On May 5, 2016

Lehdistötiedote 3.5.2016

Suomalainen ContrAl-hoitomenetelmä alkoholin liikakäyttöön lisensoitiin USA:n ja Kanadan markkinoille

ContrAl Clinics on lisensoinut kehittämänsä hoitomenetelmän Pohjois-Amerikan markkinoille. Yhdysvaltojen riippuvuussairauksien hoitomarkkinat ovat maailman suurimmat. Suomalainen ContrAl -menetelmä on kansainvälisesti tunnustettu avohoito, jonka läpikäyneistä 78% on saanut alkoholinkäyttönsä hallintaan. ”Ensisijaisena tavoitteena ei yleensä ole täysraittius vaan asiakkaan alkoholinkäytön saaminen riskikäytön rajoihin. Hoito-ohjelma perustuu psykososiaaliseen terapiaan ja lääkkeen kohdistettuun käyttöön. Hoito-ohjelman perustana on ns. Sinclair –menetelmä, jonka tutkimustyön aloitti tohtori David Sinclair Alkon tutkimuslaboratoriossa 1970-luvulla. David Sinclair oli myös yksi perustajistamme”, sanoo ContrAl Clinicsin vastaava lääkäri, päihdelääketieteen professori Hannu Alho.

Suomalainen ContrAl Clinics on yksityinen riippuvuussairauksiin erikoistunut klinikkaketju, jolla on yksinoikeus ContrAl-menetelmään. ContrAl Clinics on hoitanut menetelmällään tuhansia potilaita jo vuodesta 1996. Suomessa klinikat sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Oulussa.

Uudet lisenssisopimukset kattavat koko Amerikan mantereen

Lisenssisopimukset on solmittu kahden erillisen yhtiön kanssa. ContrAl Clinics New England toimii Uuden-Englannin alueella kuudessa osavaltiossa, kun taas Kanadan Vancouverista käsin toimivan Alavida Health Ltd:n markkina-alueena on koko USA ja Kanada.

”Yli 16 miljoonaa amerikkalaista ei nykyisellään saa hoitoa alkoholiongelmaansa. Tavoitteemme on tarjota asiakkaillemme potilaskeskeinen, diskreetti hoito-ohjelma suoraan koteihin. ContrAl Clinics hoito-ohjelmineen on meille loistava kumppani joka tarjoaa meille tämän mahdollisuuden”, sanoo toimitusjohtaja Elliot Stone kanadalaisesta alkoholiongelmien hoitoon erikoistuneesta Alavida Health Ltd:stä.

”Uskomme, että alueellamme on kysyntää ContrAl- menetelmälle, joka on tieteellisesti todistettu, tehokas ja kustannuksiltaan kohtuullinen. Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme tarjota menetelmää alueellamme”, sanoo tohtori Matt Bivens ContrAl Clinics New England-yhtiöstä.

”Keskustelu alkoholismin hoitomuodoista USA:ssa käy kuumana. Tyytymättömyys nykyisiin, ylihintaisiin hoitomuotoihin, jotka perustuvat yli 80 vuotta vanhoihin menetelmiin, on kasvanut jatkuvasti. Tämä antaa hyvät mahdollisuudet onnistumiselle”, sanoo ContrAl Clinicsin toimitusjohtaja Jukka Keski-Pukkila.

Lisätiedot/Enquiries: ContrAl Clinics
Jukka Keski-Pukkila, tel: +358 50 516 4001